Bemiddelingsbureau

> Inhoudsopgave > Interne organisatie > Bemiddelingsbureau

Bemiddelingsbureau

Warmer Welkom staat voor ons centraal. Ons uitgangspunt is dat bewoners zich snel thuis voelen. Het doel hierbij is om de bewoner en de naasten te ontzorgen met alles wat er komt kijken bij de verhuizing. Als zorgbemiddeling doen wij mee met de pilot op vijf locaties van Samen om onze werkwijze te verbeteren. Dit doen we in samenwerking met Geriant. De bevindingen worden geëvalueerd en vanuit daar wordt de implementatie verder uitgebreid naar woonlocaties van Samen. Digitaal wachtlijstbeheer en plaatsing-overleggen spelen hierbij een cruciale rol waar we o.a. trends en ontwikkelingen monitoren en bespreken om in te spelen op de zorgbehoefte en de behoefte van onze (nieuwe) bewoners. Door onze processen te automatiseren en te digitaliseren krijgen we inzicht in belangrijke trends en ontwikkelingen in ons werkgebied (denk aan wachtlijstbeheer, verpleegkundige e-overdracht). Door de ontwikkeling van een maandrapportage delen we deze informatie binnen de organisatie, zodat we kunnen inspelen op de trends en ontwikkelingen. Ook hebben we een netwerk gecreëerd binnen de regio waarin een samenwerking is ontstaan tussen de Verpleeg- en Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT-organisaties) en ziekenhuizen en regionaal inzicht wordt verkregen o.a. door de implementatie van Zorgdomein. We verrijken onze medewerkers met coaching en training en maken daarmee een verbeterslag in diverse vaardigheden, relatiebeheer, rapporteren van trends en ontwikkelingen, kennis en servicegerichtheid, zodat we nog beter de centrale ingang kunnen zijn voor iedereen met vragen rondom zorg, wonen, welzijn en behandeling. Dat draagt bij aan het ontzorgen van cliënten familieleden, arts, medewerkers en anderen.